lördag 30 augusti 2008

Tvära kast

Jag har köpt en tröja på tradera till E som är likadan som en body som M har. E blev jätteglad för den när den kom. Idag ville jag ta och tvätta den. Jag vågar inte chansa att E tål tvättmedel med parfym eftersom hon har lite eksem. E ville inte alls det. Hon började gråta och tog tröjan ifrån mig. Jag bad henne följa ner till tvättstugan, vilket hon gjorde. Så höll jag på att lägga in tvätt i tvättmaskinen. Pratade med E om att det var bra om vi tvättade hennes tröja också, eftersom jag inte visste om den annars skulle klia. Hon var helt emot. Fast när jag vände ryggen emot så hade hon plötsligt slängt in den i tvättmaskinen i alla fall. När jag sedan visade att M's body också skulle tvättas (eftersom denna var smutsig) så blev hon jätteglad och tog den ur mina händer. Hon slängde in den och stängde luckan och ville att vi skulle starta tvättmaskinen på en gång.

Inga kommentarer: