måndag 11 augusti 2008

Uppe med tuppen?

Vi vaknade kl. 7.00 idag. Tyckte jag hörde E ropa, så jag trodde att hon behövde på pottan. Tyvärr var det i min dröm bara, så jag väckte E när jag stängde dörren om henne igen. Räknas det som om man är uppe med tuppen när man stiger upp 7? När man var liten så sa man ju alltid Kuckeliku... klockan är 7. Men det måste ju vara en mycket morgontrött tupp som gal vid 7. Visst vaknar de mycket tidigare? Nåja, uppe är vi i alla fall. E och M är två pigga mörtar men jag är en sömning... ja, vadå... sömnig som en... hmmm... få fundera!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

oj de var tidigt de, kom själv upp rätt tidigt idag faktiskt (08.00) men rätt stolt. Har också hört "kuckeliku klockan är sju" men tror faktiskt att de är runt 5 tiden som den vaknar till på riktigt.