fredag 8 augusti 2008

Pärlor

E sitter och gör halsband och armband och jag sitter vid datorn och pysslar lite. Det var länge sedan som E satt och pysslade med pärlorna. Riktigt länge sedan!!! Det är så kul när man kommer på något som hon kan pyssla med, för jag vill att hon ska få pyssla hemma. Det har ju inte varit så mycket pyssel på dagis, så jag har velat att hon ska få pyssla hemma. Tyvärr har det inte blivit så mycket av det. Under våren så var det ju omöjligt att pyssla med henne när jag bara kunde ligga i soffan. Trä pärlor på snöre kunde hon väl ha gjort, men inte limmat och ritat och klippt och så. Passar inte så bra med limrester och målarfärg i soffan! Men nu blir det andra bullar! Den här veckan så har hon i alla fall både fått måla och pyssla med pärlor. Hade tänkt att vi skulle leka med playdough också, men hon och M har ju varit sjuk. Det finns ju fler veckor!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är roligt med pärlor, det tycker både min stora och jag. Dröjer nog ett tag innan vår lilla får vara med. Och visst finns det fler veckor. :-)