onsdag 27 augusti 2008

favoritkärleksång[er]

Helena har bollat vidare en utmaning där man delar med sig av sin favoritkärleksång[er] och berättar historien bakom. Jag tänkte att jag tar de som spontant kommer upp i mitt minne.

Nr 1
När jag och min man bodde i samma studentkorridor, så upptäckte vi plötsligt min sista termin att vi hade känslor för varandra. Vi låg och lyssnade på Bo Kaspers i hans säng. Så deras musik är väldigt speciell för mig. En av deras sånger är extra speciell och den hade vi som Bröllopssång. Det är Söndag i sängen

Nr 2
Innan E skulle födas lyssnade jag på denna sång. Också den av Bo kaspers orkester. Den heter Dansa på min grav. Vi lyssnade på den på BB. Vi lyssnade på den i bilen på vägen hem. Jag blir alldeles tårögd när jag hör den och hjärtat svämmar över av kärlek till E.

Jag skulle kunna lista många av Bo Kaspers låtar

Inga kommentarer: