lördag 9 augusti 2008

Fåniga önskningar

Det finns två saker jag verkligen, verkligen önskar mig just nu.

Det ena är en Elektroluxs Ergorapido Cyclonic 2 in 1. Det skulle vara såååå skönt att ha den stående i köket, eftersom det behövs dammsugas efter varje måltid i princip och det är lite besvärligt att ta fram centraldammsugaren varje gång. Detta leder till att den ofta ligger framme med sin långa slang, eftersom jag snart ska ha den igen. Det blir många smulor med ett barn hemma. Skulle tro att det blir dubbelt så mycket när båda barnen äter vanlig mat. Det skulle underlätta mitt liv så otroligt mycket. Det går ju använda centraldammsugaren, men skulle vara så lättare med Elektrolux Ergorapido Cyclonic 2 in 1.

Det andra jag verkligen önskar mig är en bättre mobil. Jag skulle vilja ha en mobil med bättre kamera och videokamera. Det är ju så lätt att fånga ögonblick med barnen som inte kommer tillbaka med mobilen, eftersom man alltid har den med. Den mobil som jag har ger ju tyvärr väldigt dåliga videosnuttar och inte så bra bilder. Det beror nog på att linsen är skadad eftersom den tyvärr inte har något linsskydd. När man önskedrömmer så kan man lika gärna drömma rejält!!! Så jag tar i och önskar mig Sony Ericsson C905 eller en Samsung SCH-B600.

Tur att drömmar finns i varje fall, eftersom verkligheten är sådan att jag inte kommer att ha en sådan i mina händer de närmaste 5 åren. Man får aldrig något gratis det vet jag samt att det man vill ha måste man ju köpa själv (det kommer inte nedflygande från himlen ;) ), så det är bara att vänta tills någon bra kamera/videokamera mobil blir billig!!! Tills dess tänker jag fortsätta drömma! :)

Skulle jag vinna storkovan på Lotto, så var det här det jag skulle köpa till mig själv- om jag nu skulle lägga några pengar bara på mig själv!!! :) Så det är väl bäst att spela en rad på Lotto ikväll. Om man inte spelar så kan man inte heller vinna. Jag får köra min enda rad en vecka till och se om den kan inbringa något i kassan. Min teori är att är det meningen att jag ska vinna så räcker det med att jag har bara en rad. Hittills verkar det som om det INTE är meningen att jag ska vinna. Livet/ödet tycker väl att jag redan fått jackpot. Jag menar... jag har ju fått en underbar man och två underbara döttrar. Vad mer kan man väl då önska? Jo, att släkten bodde närmare och pappa fortfarande levde. Materiella önskningar är ju bara dumma och fåniga önskedrömmar som man roar sig med ibland.

Inga kommentarer: