måndag 25 augusti 2008

Lite pyssel

Jag och E sitter och pysslar. Vi lägger pärlplattor. Jättekul! Fast E tycker att det är lite svårt. Men träning ger färdighet och jag märker att det går allt bättre för E. Hon var beredd att ge upp ett tag, men sedan lägger hon allt fler pärlor på plattan. Det är svårt det där med att ge lagom svår utmaning. Fast å andra sidan så är E rätt bra på att hitta på egna lekar med de saker man ger henne.


Lägga pärlor är klurigt!




E låter pärlorna rinna mellan fingrarna


-Titta va mycke färger ... Man kan ta många färger


E föser en hög med pärlor åt mitt håll fast säger sedan:


- Inte så mycke


och tar tillbaka en del av högen. Sedan säger hon:


- Då samla jag mina... då samla ja lite mina.. så.. lite samlinga.. De räcke


Sedan springer hon och hämtar en väska. Hon vill lägga pärlorna i den!

Inga kommentarer: