måndag 4 augusti 2008

Lista

1. Hur gammal är du om fem år?
40

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
E och M

3. Hur lång är du?
160cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Batman begins

5. Vem ringde du senast?
Mamma

6. Vem ringde dig senast?
Min lillebror

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Att jag hade ett meddelande på min mobilsvar

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Oftast skicka sms.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Pappa är död

10. När såg du senast din mamma?
2 månader sedan. Hon bor 65 mil härifrån

11. Vilken ögonfärg har du?
Brun

12. När vaknade du i dag?
04.00 (ammade M), sedan sov jag en kort stund efter det (E vaknade nämligen vid 5.30 fast hon somnade om), gick upp 6.50 då E vaknade

13. Vilken är din favoritjulsång?
Älskar julen... så jag har många favoriter...

14. Vilken är din favoritplats?
Just i skrivande stund... sängen

15. Vilken plats föredrar du minst?
i en lång kö någonstans

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
I vårt hus med man och barn

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
ormar under sängen

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
på stranden när barnvagnen smet

19. Hur stor är din säng?
240

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Med för tillfället, enklast så när man nattammar.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Tre just nu (en amningskudde och 2 andra som jag alternerar mellan i min jakt efter den perfekta kudden)

23. Hur många landskap har du bott i?
Tre

24. Vilka städer har du bott i?
Stockholm, Umeå

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
strumpor

26. Är du social?
ganska

27. Vilken är din favoritglass?
Just nu Mascarponeglass med skogsbärsrippel

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Någon kaka eller paj med vaniljvisp till

29. Tycker du om kinamat?
Ja.

30. Tycker du om kaffe?
Nej

31. Vad dricker du till frukost?
Oftast inget

32. Sover du på någon särskild sida?
Jag sover på sängens vänstra sida. När det gäller av mina sidor så sover jag på alla sidor.

33. Kan du spela poker?
Ja

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja

35. Är du en beroendemänniska?
Ja... choklad!!!

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Kände, men han dog i cancer

37. Vill du ha barn?
Jag har 2 barn och det är jag nöjd med.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska. Lite franska

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Bassäng

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Kläder till barnen

42. Äger du dyrbara smycken?
Nej

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Just nu Journeyman, Ghostwhisper, Morden i Midsommer, Stilpoliserna och Project Runway.

44. Kan du rulla med tungan?
Nej

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Min lillebror

46. Sover du med gosedjur?
Nej

47. Vad har du för ringsignal?
Ett fullkomligt kaos med Bo Kaspers Orkester

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja, några

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En leksaksmugg... E bjude mi på te just nu (med en plastko, plasthäst och gubbe i)

50. Flirtar du mycket?
Nej

51. Kan du byta olja på bilen?
Vet inte

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej, inte än... men kommer säkert att få

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Samvetets röst

54. Läser du någon dagstidning?
Nej

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej

56. Dansar du i bilen?
Nej

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
SR

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
en notering i kalendern

59. När var du i kyrkan senast?
På ett dop för ett år sedan.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Carin, min klassföreståndare och matte/fysik/kemilärare

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Några dagar i skolår 5

2 kommentarer:

Anonym sa...

Avis på din 240-säng!! Det hade varit praktiskt nu när vi är 3 i sängen...

Ang. pocketboken så kan jag berätta att Sara är min mans kusin och är 16 år :-)För det var väl hon som var överst på din lista har jag för mig....

Anonym sa...

Hm, jag har ingen aning faktiskt... Vi har inte pratat så mycket böcker så det enda jag vet att hon läst och gillat är Harry Potter-böckerna. Men jag kan tänka mig att det mesta går ner :-)