fredag 1 augusti 2008

Härlig dag

Idag har det varit en sån där härlig dag på stranden med hela familjen. E har lekt med hink och spade, "simmat", byggt koja och ätit kex. M har varit vaken stor del av tiden vi var på stranden. Hon låg i mitt knä och tittade sig förundrat omkring.


Redo för en dag på stranden

Jag måste berätta en sak som hände medan jag ammade M och mannen och E var och lekte. Jag sitter och myser i skuggan av parasollet som vi satt fast på vagnen. Plötsligt får jag se vagnen åka i väg. Förvånat skriker jag "nej" och skyndar att hiva in bröstet i bh:n och kastar mig iväg med en förvånad M på armen och lyckas fånga den rymmande barnvagnen. Det var vinden som tagit tag i parasollet och förde iväg vagnen. Vi hade glömt att sätta i bromsen. Sedan satt jag och skrattade för mig själv i skuggan av parasollet. Bromsen var nu ordentligt isatt och allt var frid och fröjd.

Inga kommentarer: