onsdag 5 november 2008

TRÖÖÖÖÖÖTT

Får inte sova! Vill sova! Men det är än det ena och än det andra som ställer till det. Skulle jag sova bra, sover inte M bra. Sover M bra, sover inte E bra. Sover båda barnen, så sover jag ändå inte för att jag blir väckt av något ljud och kan inte somna om. Inatt fick jag 2 timmar + 1 timme sömn. Hur man klarar att då vara hemma med en 5-månaders och en sjuk 3-åring? Jag vet inte. Man tar en minut i taget. Om hjärnan fungerar? Nej, den är satt på sparlåga så att jag ska överleva sömnbristen. I ett annat liv ska jag sova, sova och sova. Om man kan sova ihjäl sig ska jag banne mig göra det!!! Man får rätt mörka tankar av att inte kunna sova/inte få sova. Jag tror dessutom att jag skulle kunna strypa nästa person som säger: "Åh, vad jag sov gott inatt. Jag sov 10 timmar"! eller "Min bebis bara sover och sover. Jag får ju sova så mycket jag vill". F-n det är INTE rättvist!!! Jag har redan gått igenom nästan 2 års sömnproblem i och med E, jag borde väl bli förskonade denna gång tycker man!!!

Somnar jag inte inatt ska jag pröva en ny CD-skiva som jag köpt. Men jag väntar mig inga mirakel. Sånt brukar inte fungera det minsta på mig. Men pröva måste man ju i alla fall. Prövar man inte diverse metoder kan man ju inte hitta något som fungerar. För något måste väl fungera? Eller?

2 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Klart det funkar! I natt kommer du att sova som en stock! :o)
Tro på det, annars funkar det inte alls. Jag håller tummarna!

Anonym sa...

Jag blir sur och grinig om jag inte får sova! Tålamodet blir obefintligt och jag får huvudvärk. En natt då och då med lite sömn går väl an, men inte om det är natt efter natt efter natt. Som tur är har jag inga större problem med sömnen, och vi har haft sovande barn. Annars hade jag nog inte skaffat tre stycken ;-). Skickar över John Blund till dej och hoppas du får sova gott inatt!