torsdag 27 november 2008

Tandläkare

Idag var det dags för återbesök hos tandläkaren för att sätta fast den nya kronan. Min man hade hand om barnen. Skönt! Då behövde jag inte oroa mig för dem. Det hela gick rätt snabbt, men en hel del putsning behövde de göra för att jag skulle kunna bita ihop bra. Det är ju lite konstigt egentligen att det inte är bra direkt. Jag menar man gör ju ett tandavtryck som de skickar in. Då borde väl det passa nästan perfekt, eller? Men nu känns det rätt så bra i alla fall. Tandläkaren trodde dock att jag får stå ut med mina ilningar. Hon sa att jag hade en känslig tandhals. Men nu är kronan i alla fall bättre. Inget litet mellanrum mellan tand och krona som det var förrut.

Men jag måste säga att jag försår att folk får tandläkarskräck. Idag ilade det som attan innan bedövningen verkade helt och förra gången kändes det som om jag skulle drunkna av allt vatten som de använde när de slipade. Jag har ju inte tyckt att det varit så jobbigt att gå till tandläkare, men nu... jag måste erkänna att jag tycker det blir allt jobbigare!!!

Inga kommentarer: