tisdag 25 november 2008

Promenad i vinterväder

Det såg så fint ut att jag bestämde mig för att ta en promenad till dagis och tillbaka. Det tar ca 30 miuter att gå till dagis. Jag insåg under denna promenad att det var lite kallare än jag trott. Jag hade klätt mig bra, men ansiktet blev kallt eftersom det blåste lite. På vägen hem insåg jag även att det var tyngre än jag trott. Det gick väl bra när E gick brevid mig. Men den andra halvan av vägen ville hon stå på ståbrädan. Och det är en hel del uppför. Nåja, vi tog oss hem! Jag fick motion. Jag tyckte att jag då kunde äta lite choklad ikväll eftersom jag vari så duktig. Hm... eller innebär chokladen att jag måste vara duktig imorgon igen?

4 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Det var ganska kallt idag. Kände kylan bita i kinderna när ajg var ute. Du har ju i alla fall rör på dig så att du kan äta din choklad med gott samvete. Det kan ju inte jag. Är också choklad tokig och har fört över det på sönerna. Lördagsgodis är numera var sin chokladkaka, *s*.

Ha det bra!
Kram Ullis

Anonym sa...

Hahaha... choklad får man äta jämt -särskilt som mamma! Som mamma så har man så många "duktig"-göror som man alltför sällan belönar med choklad!

Hem och Lycka sa...

Nä, jag tycker absolut att du var värd den där chokladen, lät tungt! Men nyttigt! kram

Anonym sa...

Det är bra gratis motion att dra en barnvagn :-)
Chokladen kan du ju äta med gott samvete :-)
Må så gott !
Kram Maria