måndag 24 november 2008

Choklad!!!

Jag älskar choklad!!! Jag måste vara chokladtokig!!! Det finns dock fyra sorters choklad jag inte gillar... choklad med en högre procenthalt än 60%, choklad med mintsmak, choklad med chilipeppar eller liknande samt vit choklad. Mint har jag en gång förätit mig på så det mår jag illa av och de andra har jag aldrig gillat. När vi ska äta godis, så är det choklad som gäller. Jag har nästan helt tappat lust för vanligt godis.

Om jag skulle säga vilka choklader som jag gillar mest så är det nog:
1. Ferro rocher
2. Alladinhjärtan
3. Chokladpraliner
4. Choklad med marsipan
....

Nu vattnas det i munnen på mig. Jag hade nog kunnat göra en lista som var hur lång som helst. Faktum är att just nu har jag svårt att vara utan choklad en endaste dag. Jag och E bakade ju en Devil's choklate food cake i fredags och igår hade jag och N ätit upp hela. E åt naturligtvis också lite. Den var bara såååå god!

Så gillar ni choklad? Vilken choklad i så fall?

1 kommentar:

Anonym sa...

Fazers blå! Kexchoklad! Marabou's mintkrokant! med mera, med mera...
Mörk choklad gillar jag inte.