onsdag 14 januari 2009

Tvätt, tvätt och annat

Idag hade jag bestämt mig för att vara hemma så att jag både skulle kunna tvätta och M skulle få leka lite på egen hand utan att hennes storasyster är där och styr henne och föser omkring henne och så det inte skulle vara så mycket intryck för henne. Jag lät henne leka lite när vi lämnat E på förskolan. Jag passade på att ta ur tvättmaskinen som jag hade satt igång i morse. Sedan satte jag igång en ny tvättmaskin. När M sedan skulle sova försökte jag också (utan resultat vila - jag vaknade ju 6.30 i morse och dessförinnan var jag vaken mellan 3 och 4 pga barnen båda gångerna så jag hade behövt lite extra sömn).Sedan rullade dagen på medan E var på förskolan. M fick leka rätt mycket på egen hand eftersom jag kände att hon behövde få göra det. Det är bra för henne att lära sig att inte alltid bli aktiverad. Men jag satt ju även en stund med henne och läste för henne och lekte med henne.

Inga kommentarer: