tisdag 13 januari 2009

Jäkt, jäkt, jäkt

Vi steg upp sent eftersom M vaknat mycket tidigt och hållt oss vakna och så somnade vi om allihop just innan det var dags att stiga upp. Så vi sov några minuter mer än vi brukade och dessutom var E nästa omöjlig att få ur sängen. E satt på pottan medan jag ammade M och sedan klädde hon sig. Allt tog mycket längre tid än vad det brukade. Så jag gav E en macka att äta och så klädde jag på henne och M ytterkläderna. Just när vi var på väg ut genom dörren en kvart sena så bajsade M. Då tyckte jag att det räckte med förseningar så hon fick sitta med bajs i blöjan ett tag. Det tar ju bara kring 10 minuter till dagis när man tar bilen från det att man kliver ut genom dörren. Jag lämnade E på förskolan och skyndade sedan till öppna förskolan där jag bytte blöja på M. Naturligtvis passade hon på att kissa medan jag höll på att slänga hennes blöja, så det var bara att ta av henne alla kläder och byta till nya. Sedan fick hon krypa lite på golvet i leksaksrummet (ca 10 min) innan jag kastade på henne ytterkläderna igen. För nu var det ju dags att stressa vidade och handla mat. Skulle ju även hinna förbi Lindex, Kicks och hämta ut paket innan jag åkte hem. Var ju tvungen att hinna hem till det var dags att ge M mat. Man kan säga att när jag kom hem igen var jag HELT slut och inte på nådigt humör! Men då hade jag ett paket att öppna (Julklappspåse L) och det förändrade hela min dag, för ut vällde en hel hög med fina presenter. Från att ha varit på stressdåligt humör blev jag på glatt humör igen.

På eftermiddagen åkte jag och mina tjejer till Biblioteket och lånade lite böcker.

Inga kommentarer: