tisdag 13 januari 2009

Arg och mer utveckling

Idag när jag skulle lägga M för eftermiddagsluren så blev hon så arg på mig. Man kunde riktigt höra hur hon svor och förbannade mig! Denna tjej gillar verkligen inte när man ska lägga henne för att sova. Hon protesterar högt och ljudligt varje gång. Så var det ju aldrig med E. Hon bara la sig tyst och sov. Numera är det ju ändrat på den punkten för det tar en rackarns lång tid innan hon också komemr till ro. Hon ska kissa, ha vatten, man ska sjunga etc etc. Men innan hon var två (och efter hon var 6 mån) så var det bara att lägga henne och så var hon tyst och somnade. Eller så var hon tyst i alla fall.

I all arghet så ställde sig M sig på alla fyra och gungade. Det är ju synd att den första gång hon gör ett utvecklingssteg till är när hon är arg och skulle sova. Det var inte läge då för mig att gulla med henne och vara glad för att hon lärt sig ytterligare en sak. Nej, det var bara att lämna den arga babyn i spjälsängen och tala om att det var dags att sova en stund. Som tur är så protesterar hon vanligtvis inte sååå länge innan hon tystnar. Idag så låg hon plötsligt och jollrade för sig själv i sängen mitt i allt skrikade. Men protestera måste hon alltid!

Inga kommentarer: