måndag 29 december 2008

Till sist - om julen

Så hur var julen då? Jo, den var lugn och skön. Min mamma kom dagen före julafton. E blev så glad så hon hoppade. E tyckte att det var så spännande att klä granen och att sätta upp julstrumpan!!! På kvällen såg vi vuxna SVT's uppesittarkväll. Det var hur mysigt som helst. På julafton så blev E jätteglad över julklapparna i strumpan. M fick också julklappar i julstrumpan. Min mamma gav även E en julklänning som E tyckte jättemycket om! Tomten kom och lämnade julklapparna efter Kalle Anka och jag njöt av att se E öppna sina julklappar (dammssugare, leksakskylskåp, lego, leksakskundvagn, ett spel samt kläder). M åt på ett julklappssnöre och det var hennes bästa julklapp. Ett grönt blänkande julklappsnöre. Hon fick bebisleksaker, kläder, mjukisI:or och böcker.. men snöret var bäst. Men det hade jag ju anat och det var därför jag hade satt dit det! Vi fick t om med snö på julafton. Så det kunde inte vara bättre. På juldagen blev tyvärr E sjuk. Hon fick hög feber. Men på annandagen var hon bättre och då kom min syster med hennes två söner på middag. Vi åt julmat naturligtvis. Mamma åkte med dem för att vara resten av resan hemma hos dem. Sedan har vi kämpat vår lilla familj med att göra tabberas på julmaten. En del mat fick vi tyvärr slänga eftersom den stått framme så många gånger. Man vill ju inte råka ut för matförgiftning. Jag kan dock inte säga att jag är less på julmat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Verkar som ni haft en bra jul! :-)