söndag 21 december 2008

Vi är på banan!

Igår städade vi både tvättstugan och förrådet samt kokade kola. Det blev hallonkola, citronkola och chokladkola. Men chokladkolan blev lite misslyckad. Den sockrade sig. Tur att den smakar gott i alla fall. I förrgår kokade vi ju knäck. Kakor har vi i massor. Revbenspjällen är färdiga. Vi har handlat all julmat. Kylskåpet städade vi i förrgår och det är bortplockat och fint på alla ytor i alla rum på övervåningen. Så jag känner att vi är väl förberedda för julen. Det är bara chokladgodiset som ska göras och två julklappar som ska slås in. Vi ska kompletteringshandla lite mat och klä julgranen. Det här känns så skönt, så skönt! Nu ska jag mysa med lite julmusik och kanske läsa en julbok för dottern!

2 kommentarer:

Beas sa...

Vilket skönt och avslappnat inlägg. Jag önskar jag kunde säga samma sak här, men vi har MYCKET kvar innan vi är i mål. Maken målar i köket just nu och själv har jag dammat och dammsugit mest hela dagen med barnen på ovanvåningen och rensat loss REJÄLT i deras lekhörna. Nu får det plats för lite leksaker igen. Puh!

Granen ska vi fixa imorgon, julklapparna är inköpta men oinslagna. Janssons och skinkan ska jag fixa imorgon. Puh! Man ska känna att man lever! :-D

Hoppas du haft en underbar fjärde advent!

Kram Bea

Anonym sa...

Ni är lika förberedda som vi :-). Visst är det skönt att ha allt klart i god tid!