onsdag 29 oktober 2008

Vanligt hemma hos oss

E sitter och busar med M vid köksbordet på morgonen M tycker att det är jättekul! Jag har precis bestämt att E ska stanna hemma idag eftersom hon var lite snorig när jag hämtade henne på dagis igår och hon hostade en gång nu på morgonen och nös ut lite snor. Ingen feber eller så. Hon är som en virvelvind så man kan verkligen säga att hon är pigg. Men hon kan ju smitta de andra barnen och så kanske hon inte orkar med 5 timmar på dagis heller. Oops... förskola menar jag ju naturligtvis. Så idag är vi tjejer hemma, så får vi se hur det här utvecklar sig Om det är ännu en förkylning som vi ska gå igenom hela familjen. Jag har tappat räkningen på hur många gånger vi varit sjuka. Men det var mindre än 2 veckor sedan sist. Kanske det är mer normalt att vara sjuk än att vara frisk. Vem vet?

1 kommentar:

Livet på Citronodlingen sa...

Tack för din fina kommentar inne hos mig :o)
Ibland, om man bara är lite, lite sjuk, kan det ju vara himla mysigt att vara hemma också, eller hur?