fredag 24 oktober 2008

Fredagsaktiviteter

Idag har vi varit ute i skogen med Öppna förskolan. Det var mysigt. Jag hade inte tänkt fara, för jag tyckte det verkade som om det skulle regna och E ville inte åka för hon höll på att bygga med sina klossar. Men så plötsligt kom E och sa att hon ville åka och då blev det snabbt påklätt och snabbpackat och så åkte vi iväg. E hade jättekul denna gång! Hon lekte bland annat med en liten tjej som var kring 2 år. De gick på stockar. Så grillade vi naturligtvis korv. Mums!!! M vaknade när vi var på väg dit och sedan var hon vaken ett bra tag, men efter att jag ammat henne och dragit runt henne i vagnen så somnade hon och sov som en stock under resten av besöket och hela bilfärden hem och en lång stund hemma.

Vi har bakat havrekakor, E och jag. Vår fredagstradition. Nu har vi bakat många mjuka kakor de senaste veckorna så jag tyckte det var dags med vanliga småkakor. E älskar russin så då blev det havrekakor, för dom älskar jag!!! Efter bakningen så har jag har städat. Dammsugit och blöttorkat golven. jag kan säga att det VERKLIGEN behövde blöttorkas. Hur kan det bli så många fläckar på ett golv på bara några dagar???E fick bada bubbelbad och jag duschade lite snabbt. Så skönt att få ta en dusch efter att ha varit ute och grillat korv och sedan städat sig svettig (Man måste ju skynda sig att städa medan båda barnen är glada!!!). Sedan har jag också plockat ur diskmaskinen.


Nu så sitter vi och smaskar i oss kaka efter kaka. Det är den bästa stunden. Ett nystädat hem, jag känner mig fräsch och så sitter man och njuter av hembakat och vet att nu börjar helgen!!! Det är väl därför det finns vardagar, för att helgen ska vara så efterlängtad!!! Och jisses vad jag längtat efter denna helg!!! Veckans vardagar har verkligen gjort sitt jobb!!!

Inga kommentarer: