måndag 27 oktober 2008

Julen är räddad

Min mamma har bestämt sig för att komma och fira jul hos oss, vilket vi verkligen uppskattar. Nu slipper vi åka långt i bil på jul då det är farligt i trafiken!!! Så nu kan man börja planera vad man ska baka. Det ska vara mycket gott på julen, annars är det ingen jul!!! Förra julen hade jag bakat det som ni kan se på bilden. Det var riktigt gott. Vissa sorter ä ett måste på julbordet medan andra kan bytas ut mot något nytt spännande recept. Chokladbiskvier är ett måste för min man, kusar är ett måste för mig. Sedan är det ju inte dumt med mazarinkaka eller apelsinsnittar heller. Vilka kakor kan inte ni vara utan på jul?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, oj, vad det såg smaskigt ut! Härligt att det snart är jul. Lussebullar och chokladlöv (supergoda kakor som min mamma brukar göra).

Hem och Lycka sa...

Mysigt! Lussekatter är ett måste och numera även fluffig polkagrispaj med chokladsås - sååå god! kram

Anonym sa...

Underbart att din mamma kommer och firar jul med er!!
Här är det inte mycket bakverk på jul, förutom lussebullar. Vi koncentrerar oss på maten ;-).