onsdag 29 oktober 2008

Dimmigt ute

Idag är en sådan dag då man antingen är glad att man slipper gå ut eller så tar man en mysig livshöjande promenad, välklädd med kameran i högsta hugg och njuter av livet. Eftersom jag är hemma med båda barnen så får det bli en sådan dag då jag är glad att jag slipper gå ut. Hade jag varit ensam hade jag nog tagit en mysig promenad över ängarna och förundrats över hur vackert det är fastän solen inte lyser. Jag hade andats in kall klar luft och känt hur energin hade fyllt mig. Jag hade gått där ensam med mina tankar och filosoferat. Jag hade kommit in med blossande kinder och en iver att göra något här hemma. I stället sitter jag framför datorn och lyssnar till hur min dotter leker. Visst kan man ta en promenad med döttrarna också, men då blir det inte mycket till promenad och njutning! Nej, då är jag hellre inne och myser med döttrarna!

Inga kommentarer: