måndag 24 november 2008

I städartagen

Igår var jag väldigt tyst i min blogg. Det berodde på att jag städade. Jag fick tummen ur och städade våra skafferi-skåp. Nu har vi ju inget stort skafferi utan flera skåp och lådor istället. Det var så skönt att få det gjort. En hel del gamla matvaror åkte i sophinken och nu är det betydligt mer välorganiserat än det var.


Det hela började faktiskt med att jag skulle plocka undan i hallen för att kunna ta in vagnen när M sovit klart ute. Det låg nämligen diverse av E's ute kläder på golvet, sedan hon varit ute. Det ledde till att jag städade våra korgar som vi har vantar, mössor, tröjor mm i. Eftersom korgarna är små så räckte de inte riktigt till. Detta ledde till att jag kom på att jag skulle ta extrakorgen som vi hade i garderoben i hallen. Jag plockade ur den och då insåg jag att på golvet i garderoben låg väskor huller om buller som skulle rymmas på hyllan i garderoben istället. Sagt och gjort. Jag tog upp dem och la dem på hyllan istället. När jag stod där på stolen så retade jag mig på de saker som låg ovanpå garderoben, så jag bad N ta bort allt som låg ovanpå garderoben. När det var klart, så kändes det så skönt att jag bad N hjälpa mig att städa ovanpå kylskåp och skåp i köket där vi hade fullt med saker också. Detta ledde till sin tur att jag var tvungen att städa skåpet där vi har flingor och kaffe för att få plats med kaffeburkar som stod ovanpå skåpen. Detta ledde i sin tur att jag städade ett annat skafferi-skåp också. Sedan var det ju lika bra att ta resterande också. Detta är den så kallade dominoeffekten som jag ofta drabbas av. Det ena leder till det andra som leder till det tredje. Den här gången gav det fin utdelning!!!


Någon annan som har erfarenhet av dominoeffekten???

Inga kommentarer: